potter5

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Förlåt bloggen jag glömde....

Av Johanna Andersson - 10 februari 2015 22:26

Kära läsare, kära dagbok, vet inte riktigt var jag skall börja.

Mycket har hänt sedan sista inlägget.

Tyvärr har jag lagt mycket energi på att försöka täppa till truten på min så kallade "stalker". En del skrivande har det blivit. Suck, vilka människor det finns. Nå väl, vi vänder blad och hoppas att lite kunskap fastnade vad det gäller juridik och polislära:)


Jag har kommit igång på ett bra sätt. Kan röra mig bättre och bättre. Why, därför att jag har börjat ta min piller igen, helt i enligt min SG= Sjukgymnast. Helst skulle jag vilja bestiga Mont-Everest, utan en ända tablett, vilket är helt otänkbart. Lika otänkbar så som att jag skulle kunna börja träna som förr utan smärtlindring så jag blev min egen läkare och ordinerade mera piller.

Här om dagen bakade jag bullar, det fungerade... men så började jag tjuta för de blev fula , snea och vinda. Men jag gjorde ett försök i allafall. Vips, plingade det till i min telefon. Då fick jag ett meddelande om att kvinnan som hjälper mig med Potter hade varit på fältet och galopperat med potter. Jag blev så JÄVLA rent utsagt glad långt in i själen när bilden kom. Å det finns inte ord för hur mycke lättare allt gick med än gång. Det plågar mig oerhört att inte kunna fara och ta hand om Potter som jag en gång lovade honom " Matte kommer varje dag" tyvärr styr man inte över sitt liv alltid.


Okej, i dag har jag varit på ryggmotagningen. Jag skulle för en vecka sedan beställa sjuktransport, vilket jag tyvärr inte lyckades med. HELT sjukt. Som svar fick jag att de inte kunde lova mig att jag skulle får sitta fram, eller i ett säte som gick att fälla. Jag har ju som bekant brytit ryggen och kan inte sitta i 90 grader, så miss i telefonen, hur gör vi då?  Tyvärr kan vi inte hjälpa dig, så du får väl avboka din tid.... fick jag som svar. JA, se östgötatrafiken...

Man slutar aldrig att förvånas.

Min kära sambo fick ta ledigt och skjutsa mig. Halv elva anlädde jag på US , lite tidigt med tanke på att tiden var 13-15..

I en timma förklarade AT vad som hänt i min rygg, hur man opererat och skadan i sig. Det framkom att jag även ådrog mig en kot rotation som de kallar det i ländryggen. Någon extrimitetsled, som de kallade den för har blivit utragen. Det att jämföra med ett utsitet korsband, aha det var alltså därför jag inte kan sitta på stjärten.

Nu har jag fått ett träningsschema, 2 övningar i 14 dagar , sen 3 övningar i en vecka till. Sen har jag ytterligare ett schema då jag får börja lyfta 1/2 kilo.. tänk att det blev så mycket skada för så liten grej. det är ju dags för röntgen snart så de finner det väl flera saker antar jag.

Jag köpte mig 2 triss i allafall, i väntan på att få komma in, 150 kr i vinst, yes!! lite tur där i allafall.

Passade på att lämna upp en kartong med choklad och ett tackkort till avd 31 A, de blev så glada på avdelningen.


Med de nya övningarna och nya verktygen så tycker jag det fungerar bra. Sen skall det ju byggas upp igen, det som en gång gick förlorat, alla kilo musskelmassa.

De förklarade för mig hur läkningsprosessen fungerar, mycket intressant. Efter 3 månader börjar det att bildas nytt brosk och muskler osv som håller ryggraden på plats, månad 4-6 är en ren och skär läkningsprocess. Så, PANG mitt på käften fick jag: räkna inte med att vara färdigläkt förens tidigast efter 6 månader. Den där månaden var bara att glömma, skynda långsamt.


Fortsättning följer

Kram Johanna



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Andersson - 7 april 2015 23:13

Fattade redan ganska tidigt att det inte alls skulle fungera i dag. Men nu har jag valt att behandla smärtan med en vänlig ton i hopp om att den blir mildare mot mig��⭐️���� trodde aldrig att de...

Av Johanna Andersson - 6 april 2015 17:54


Tänk vad livet är underbart när allt bara flyter på, precis som vanligt ....som det alltid har gjort... Låter nästan som en klyscha. Men när livet tog en sådan vändning som det gjorde för mig i december månad lär man sig att  uppskatta det på ett a...

Av Johanna Andersson - 3 april 2015 14:49

     

Ovido - Quiz & Flashcards